رانندگان کامیونهای سنگین (بالای ۵۰ تن) با طرح سهمیه بندی جدید سوخت که بر اساس سند حمل اجرا می شود، به شدت مخالف هستند. آنها معتقدند این طرح مشکلات عدیدهای را برای صنعت حمل و نقل ایجاد کرده است.
بسیاری از کامیون های سنگین، به طور معمول با بار کمتر از ظرفیت اسمی خود تردد می کنند. آیا ملاک محاسبه سهمیه سوخت، باید ظرفیت اسمی درج شده در شناسنامه کامیون باشد یا تناژ واقعی بار در هر سفر؟
روزانه چه مقدار بار سنگین در جادههای کشور جابجا می شود و چه تعداد کامیون در این فرآیند مشارکت دارند؟
چرا طرح جدید به جای بهبود وضعیت، موجب نارضایتی گسترده رانندگان شده است؟
آیا زیرساختهای لازم برای اجرای دقیق و عادلانه این طرح فراهم شده است؟