تعداد بازدید: 17
زبان : فارسی

تغییر چهره رانا ایران خودرو

تاریخ درج خبر : 1404/1/16

معمولا خودرو های داخلی تغییرات زیادی را حتی در نسخه های ارتقا یافته پیدا نمی کنند اما تیم طراحی ما چهره متفاوتی برای رانا متصور شده است.

خودرو رانا محصولی از شرکت ایران خودرو که در ابتدا به عنوان جایگزینی برای پژو 206 صندوق دار عرضه شد و تا کنون در نسخه های مختلفی در بازار عرضه شده است. اما در چند سال اخیر ایران خودرو نسخه جدیدی از رانا را با نام رانا پلاس عرضه کرده است که تغییرات محسوسی را در بخش طراحی داشته است. با این حال به جز تغییرات اندکی در گرافیک چراغ های عقب و جلو و بخش هایی از داشبورد تغییرات دیگری را شاهد نبودیم. به همین دلیل ما در آخرین خودرو سعی کرده ایم تا چهره ای جدید و کمی متفاوت برای رانا پلاس متصور شویم و تیم طراحی ما سعی کرده المان های طراحی را در بیرون و داخل تغییر دهد تا این سدان ایران خودرو مدرن تر به نظر برسد. در ادامه تغییرات نسخه جدید رانا را بررسی می کنیم.

تغییرات صورت گرفته بر روی رانا توسط طراح آخرین خودرو بیشتر معطوف به طراحی بخش های بیرونی و کمی دیزاین بخش های داخلی بوده است. در نمای بیرونی رانا فیس لیفت فرم طراحی کاسه چراغ های جلو به طور کلی عوض شده و در طراحی آن به جای استفاده از خطوط خمیده از خطوط شکسته استفاده شده است که چهره ای جوان پسندانه و اسپرت را به این خودرو داده است. تغییر دیگری که در بخش جلوی این خودرو دیده می شود بهره مندی از جلو پنجره یکپارچه با سپر به همراه خطوط کرومی عریض است که طراحی نمونه را بروز تر کرده است.

اما طراحی ساده بخش های جانبی به قوت خود باقیمانده و تنها تغییری که در این نمونه در مقایسه با نسخه اصلی وجود دارد فرم و دیزاین طراحی رینگ های رانا و همچنین استفاده از رینگ های آلومینیومی است که الحق و الانصاف جلوه بسیار خوبی را به نماهای جانبی این خودرو داده است.در نمای عقب رانا فیس لیفت، طراح آخرین خودرو، فرم و دیزاین چراغ ها و سپر عقب را به طور کلی تغییر داده است و سبک طراحی کاملا اسپرت را برای این خودرو متصور شده است. در طراحی کاسه چراغ های عقب از خطوط شکسته استفاده شده و طراحی گرافیک چراغ های عقب نیز هماهنگی بسیار خوبی را با سبک طراحی کلی این نمونه ایجاد کرده است. نکته دیگری که در بخش دیده می شود استفاده از چراغ های مه شکن عقب با طراحی خطوط عمودی است که این سبک طراحی را در بسیاری خودرو های چینی می بینیم. در نهایت طراح آخرین خودرو برای تکمیل طراحی اسپرت و جوان پسندانه رانا فیس لیف از دو خروجی اگزوز استفاده کرده که جلوه بسیار خوبی را به این خودرو داده است.در بخش طراحی داخل کابین نیز شاهد تغییرات زیادی هستیم که جنبه بروز و لوکس بودن آن بر وجه اسپرت آن برتری دارد. به طور کلی سبک طراحی رودری های این طراحی جدید آخرین خودرو تفاوتی با نمونه اصلی ندارد و سبک طراحی این بخش حفظ شده است اما سبک طراحی داشبورد و کنسول وسط به طور کلی تغییر پیدا کرده و بروزتر شده است. در بخش داشبورد شاهد بهره مندی از نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا و همچنین در این نسخه از پشت آمپر دیجیتال استفاده شده است که راننده اطلاعات مورد نیاز را به صورت دقیق تری دریافت کند. از طرفی در رانا فیس لیفت از شاهد بهره مندی از دسته دنده چرخشی هستیم و ترمز پارک دستی جایش را به ترمز پارک برقی داده است. اما بیشترین المانی که در این نسخه توجه ها را به خود جلب می کند استفاده از غربیلک فرمان دی کات است که پیش تر در ری را مورد استفاده قرار گرفته بود.

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.