تجلی جوهر ناب مرسدس بنز
ادغام گذشته و آینده همواره یکی از چالشهای اصلی مرسدس و تیم طراحی آن به رهبری اولا کالِنیوس، مدیرعامل شرکت، بوده است. در ویژن آیکونیک، گوردن واگنر، مدیر طراحی مرسدس، کاپوتی کشیده و بلند را به نمایش گذاشته که یادآور مدلهای الهامگرفته از جنبش آرتدکو در دهه ۱۹۳۰ است. در بخش عقب نیز نشانههایی از مدل افسانهای مرسدس ۳۰۰ SL مدل ۱۹۵۴ دیده میشود.

واگنر میگوید این خودرو «جوهر ناب مرسدس» را در خود دارد و «نهایت تجلی ارزش، شکوه و ظرافت» است. کالِنیوس نیز پیشتر با نگاهی طنزآمیز گفته بود: «گاهی طراحان زیادهروی میکنند و کارهایی انجام میدهند که از آنها نخواستهای، اما مرسدس همین است.»
زیادهروی باشکوه در طراحی مرسدس بنز جدید
مرسدس علاوه بر بهرهگیری از زبان طراحی GLC و جلوپنجرهی نورانی آن، در ویژن آیکونیک پا را فراتر گذاشته و حتی نشان سهپر برند را نیز نورانی کرده است؛ نشانی که در لبه کاپوت و بر فراز نمای جلویی خودرو خودنمایی میکند. در دو سوی نمای جلویی، چراغهای باریکی با الگوی سهپر قرار دارند که در محصولات جدید مرسدس نیز دیده میشوند.

فناوریهای جدید در خدمت طراحی
به گفته مرسدس، رنگ مشکی براق بدنه بر ماهیت پیکرهای و مجسمهگون طراحی خارجی تاکید دارد. در این خودرو برای نخستینبار از ماژولهای خورشیدی نوآورانه استفاده شده که بهصورت خمیری فوقنازک روی بدنه اعمال میشوند.

بر اساس تحقیقات این شرکت، سطحی به وسعت ۱۱ مترمربع، برابر با مساحت یک SUV متوسط، میتواند در شرایط ایدهآل سالانه تا ۱۲ هزار کیلومتر انرژی خورشیدی تولید کند. این پوشش بدون فلزات نادر یا سیلیکون ساخته شده و بهسادگی قابل بازیافت است.
فضای داخلی کانسپت ویژن آیکونیک / کابینی با ترکیب فناوری دیجیتال و آنالوگ
فضای داخلی ویژن آیکونیک تجربهای تازه از همنشینی فناوری دیجیتال و ظرافت آنالوگ را ارائه میدهد. در مرکز کابین، داشبوردی شیشهای قرار دارد که با باز شدن درها روشن میشود و انیمیشنی آنالوگ به نمایش میگذارد. بازخوردی که گفته میشود از ساعتهای کرنوگراف لوکس الهام گرفته شده است.

در میانهی داشبورد، ساعتی به شکل نشان مرسدس جای گرفته که درون خود دستیار هوش مصنوعی را پنهان کرده است. غربیلک چهارشاخهی فرمان نیز یادآور طراحی کلاسیک خودروهای دهههای گذشته است.
در کابین این کانسپت از مواد بسیار مرغوب از جمله دستگیرههای درِ برنجی صیقلی، تزیینات صدفی و تونهای نقرهای و طلایی استفاده شده است. صندلی جلو به شکل نیمکتی عریض و مجلل طراحی شده و با مخمل آبی تیره پوشانده شده است. طبق اعلام مرسدس، فضای نشیمن در عقب نیز وجود دارد، اما این مساله در تصاویر رسمی کمتر به چشم میخورد.
گامی بهسوی خودرانهای آینده
مرسدس هنوز جزئیاتی دربارهی قوای محرکه ویژن آیکونیک منتشر نکرده، اما تاکید دارد که در حال بررسی شرایط لازم برای تجهیز این خودرو به سامانه رانندگی خودکار سطح ۴ است. در وضعیت فعلی، ویژن آیکونیک از تواناییهای پیشرفته سطح ۲ برای رانندگی شهری بهره میبرد. این سیستم میتواند در ترافیکهای پیچیده شهری، وظایفی چون فرماندهی و شتابگیری خودکار را بر عهده بگیرد و راننده را در عبور از خیابانهای شلوغ کلانشهرها یاری دهد
منبع : تجارت نیوز
برای دریافت سریع اخبار در واتساپ ، به کانال ما بپیوندید:
Auto press