تعداد بازدید: 16
زبان : فارسی

پول خودرو را گرفتند، خودرو تحویل ندادند - وزارت صمت: خریداران می‌توانند شکایت کنند

تاریخ درج خبر : 1404/8/10

در حالی که تعداد قابل توجهی از خریداران خودروهای داخلی و مونتاژی ماه‌هاست مبلغ خودرو را به‌طور کامل پرداخت کرده‌اند اما همچنان خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، قائم‌مقام وزیر صمت اعلام کرد: در صورت تأخیر، خریداران می‌توانند با خودروساز درباره دریافت جریمه دیرکرد توافق کنند یا موضوع را از طریق سازمان حمایت پیگیری کنند.

از ابتدای سال تاکنون بسیاری از مشتریان اعلام کرده‌اند که با وجود پرداخت کامل وجه، خودروسازان در موعد اعلام‌شده خودرو را تحویل نداده‌اند و این تأخیرها در مواردی به بیش از ۶ ماه رسیده است. مشتریان می‌گویند نه اطلاع‌رسانی شفافی از سوی خودروساز صورت می‌گیرد و نه روند دریافت خسارت دیرکرد مشخص است.

۱. تفاهم با خودروساز: خریدار می‌تواند با شرکت سازنده توافق کند و خودرو را همراه با دریافت مبلغ دیرکرد تحویل بگیرد.

۲. ثبت شکایت رسمی: در صورت عدم توافق، خریداران می‌توانند شکایت خود را به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده ارائه دهند تا موضوع به‌طور رسمی بررسی شود.

مفتح افزود که این الزام تنها مختص خودروسازان داخلی نیست و واردکنندگان خودرو نیز موظف‌اند خودروهای ثبت‌نامی را در تاریخ مقرر تحویل دهند.

به گفته‌ی بسیاری از مشتریان، روند مطالبه خسارت دیرکرد زمان‌بر و پیچیده است و نبود شفافیت در اطلاع‌رسانی باعث سردرگمی آنان شده است؛ موضوعی که اکنون وزارت صمت تأکید دارد قابل پیگیری قانونی است و سازمان حمایت مسئول رسیدگی به این شکایات خواهد بود.

منبع : کار ایر نیوز

برای دریافت سریع اخبار در واتساپ ، به کانال ما بپیوندید:

Auto press

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.