تعداد بازدید: 178
زبان : فارسی

خودرو جدید لاماری ایوو X، تیونینگ دیجیتالی اختصاصی خودروبانک

تاریخ درج خبر : 1402/8/20
منبع : خودرو بانک

لاماری ایما یکی از پرطرفدارترین کراس اوورهای مونتاژی حال حاضر بازار خودرو کشور است که با چهره خشن و تند و تیز توانسته نظرهای خریداران را به خود جلب کند و جای خود را در بازار کراس اوورهای مونتاژی باز کند. بر این اساس در این مقاله از خودروبانک به سراغ این خودرو مونتاژی شرکت آرین پارس موتور رفتیم تا طراحی این خودرو را از قبل هیجان انگیزتر کنیم و دوز بالاتری از اسپرت بودن را به لاماری تزریق کنیم.

 

طراحی ظاهری لاماری ایوو X

 

همانطور که می‌دانید اولین موضوعی که مخاطبان را به سوی لاماری می‌کشاند همین بخش طراحی ظاهری آن است و این خودرو در بخش ظاهری یک محصول به روز و با طراحی خاص و رادیکال است و پس از معرفی لاماری ایما، نسخه اسپرت‌تری از این خودرو با نام لاماری X معرفی شد که با یک کیت بدنه اسپرت و سطح بالاتری از آپشن، کمبودهای نسخه قبلی را پوشش دهد.

حالا نسخه لاماری ایوو X به صورت یک رندر دیجیتالی، قصد دارد تا نمایش کامل‌تر و پخته تر از لاماری را به نمایش بگذارد و در این مسیر یک کیت بدنه جدید با سپر جلویی عریض به خودرو اضافه شده است. حالا چراغ‌های جلو از روی سپر حذف شده و به صورت نازک و افقی به بالای آن منتقل شده اند. چراغ‌های دیلایت نیز با گرافیک جدید یک چهره خاص‌تری را به خودرو بخشیده اند.

سپر جدید کاملا از نظر طراحی دگرگون شده و شیارهای عمودی ورودی هوا جای خود را به یک طرح لانه زنبوری داده است. نمای سپر کاملا متفاوت شده و بامپرهای کرومی با فنیش مات در مرکز و دو سمت سپر به شکل دو ورودی بزرگ هوا دیده می‌شوند. اینجا دیگر خبری از لبه تیغه مانند و برجسته جلویی لاماری ایکس نیست و خودرو چهره جا افتاده‌تری پیدا کرده است.

 

خودرو جدید لاماری ایوو X

 

نمایش جانبی نیز شاهد یکی از جذابتر‌ین تغییرات در لاماری ایوو X بوده است و حالا یک رینگ فوق العاده جذاب 7 پره 20 اینچ با نمای جدید و خاص، جایگزین رینگ‌های قبلی شده است. این موضوع نمای جانبی خودرو را ابهت بخشیده و دوز اسپرت بودن را ارتقا داده است. کالیپرهای زرد رنگ بزرگ داخل رینگ مشگی خودنمایی می‌کنند و تضاد جالبی را ایجاد می‌کنند.

نکته دیگر تغییر رنگ سقف و ستون‌ها به مشکی است که به پیروی از ترند خودروهای اسپرت اتفاق افتاده و نمای تقریبا خوبی را به خودرو داده است. در لاماری ایوو X دیگر شاهد رکاب تیغه ایی بیرون زده در لاماری X نیستیم و این موضوع به حفظ حالت عضلانی و تپل‌تر نشان دادن خودرو همراه با لاستیک‌های عریض و رینگ‌های جدید کمک می‌کند.

نمای عقب خودرو در بخش زیرین خود شاهد نصب یک سپر جدید و دیفیوزر با رنگ مشکی مات است و دو خروجی دایره ای قطور در دوسمت پایینی سپر از توان بالای پیشرانه خبر می‌دهند و خوشبختانه خروجی اگزوزها فیک نیستند. دو مه شکن کوچک نیز در دوسمت خروجی‌های اگزور دیده می‌شوند و جزئیات نمای عقبی را تکمیل می‌کنند.

 

پیشرانه جدید برای لاماری جدید

 

لاماری ایوو X حالا میزبان یک قلب جدید است و به پیشرانه پرتوان‌تر مجهز شده است.

یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر جدید ساخت دانگ فنگ با توان تولید 228 اسب بخاری و گشتاور 310 نیوتن متر که پیش از این در دیگر محصولات دانگ فنگ دیده بودیم، حالا قدرت بیشتری را در اختیار راننده لاماری ایوو X قرار می‌دهد و با یک گیربکس 8 سرعته ساخت ZF آلمان انتقال قدرت به محور جلو انجام می‌شود. با این ترکیب لاماری ایما به خودروهای صدر کلوپ پرشتاب‌ترین کراس اوورهای مونتاژی بازار ایران می‌پیوندد.

در انتها بازهم یادآووری می‌کنیم که این مقاله و تصاویر، صرفا یک رندر دیجیتالی و پیشنهادی برای بهبود ظاهری و فنی خودرو لاماری ایما است که توسط متخصصان ما در خودروبانک تهیه شده است.

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.