تعداد بازدید: 213
زبان : فارسی

وزیر صمت: واردات خودرو تا رفع ناترازی تولید ادامه دارد

تاریخ درج خبر : 1402/9/20
منبع : خبرگزاری فارس

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه ارز واردات خودرو برقی تأمین شده است، گفت: تا زمانی که ناترازی در تولید خودرو وجود داشته باشد، ما واردات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مناسب می‌دانیم و برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس علی آبادی امروز در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت تصویب شده و ابلاغ آن توسط دولت انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با تامین ارز واردات خودرو اظهار داشت: ارز در حقیقت ابزاری در تجارت و فعالیت اقتصادی است که بین ساختارهای اقتصادی مختلف کارکرد دارد و روی همه چیز می‌تواند اثرگذار باشد؛ نگرانی دولت این است که یک اقدام نسنجیده اقتصاد کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دچار تأثیر و معیشت و زندگی مردم با تغییر و نوسانات نرخ ارز دچار خطر شود. لذا با احتیاط عمل می‌کند، ‌اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده حاکی از آن است که اقتصاد کشور دچار لطمه نمی‌شود و وضعیت کشور در این زمینه پایدار و مناسب است.

وی افزود: ارز همه مواردی که در خصوص واردات خودروی برقی گفته‌ایم، تامین شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ناترازی در حوزه خودرو گفت: تا زمانی که ناترازی وجود داشته باشد، ما واردات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مناسب می‌دانیم و برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌کنیم، لذا از جهت برنامه‌ریزی وضعیت خوبی داریم و در اقدام نیز نیازمند صبر و حوصله هستیم.

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.